Digital Marketing στον Τουρισμό: 5 τάσεις για το 2017

Digital Marketing στον Τουρισμό

Μέσα σε ένα περιβάλλον συνεχούς πληροφόρησης και αδιάλειπτων τεχνολογικών εξελίξεων, δεν είναι εύκολο κανείς να αναγνωρίσει ποια στρατηγική ψηφιακού marketing θα έχει το καλύτερο αποτέλεσμα για την επιχείρηση του. Στη Mentory, γνωρίζουμε τις προκλήσεις που αντιμετωπίζετε και γι’ αυτό μοιραζόμαστε μαζί σας τα πέντε βασικά πράγματα που πρέπει να έχετε κατά νου όταν πρόκειται για digital marketing στον τουρισμό.

  1. Περιεχόμενο, πρώτα από όλα

    Στη Mentory, δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στο ποιοτικό περιεχόμενο. Αυτό που εμείς δημιουργούμε για σας και μπορεί να είναι ένα άρθρο, ένα eBook, μια εικόνα ή ένα βίντεο. Είναι σημαντικό να έχετε κατά νου ότι οι περισσότεροι άνθρωποι πρώτα κάνουν την έρευνα τους πριν αποφασίσουν έναν ταξιδιωτικό προορισμό, το ξενοδοχείο που θα μείνουν ή το εστιατόριο στο οποίο θα φάνε κατά τη διάρκεια των διακοπών τους. Οι διακοπές ξεκινούν από το διαδίκτυο.

    Το blog σας είναι μια πραγματική ευκαιρία να επικοινωνήσετε με τον πελάτη σας και να τον βοηθήσετε να αποφασίσει. Η έμφαση δεν δίνεται στα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας, αλλά στις ανάγκες των επισκεπτών σας και μέσα από το blog σας, μπορείτε να παρέχετε τις πληροφορίες που χρειάζονται, έτσι ώστε να είστε επιλέξιμοι. Τα δυο βασικά ερωτήματα στα οποία πρέπει να απαντήσετε είναι ποιοι είναι οι πελάτες σας και τι τους ενδιαφέρει; Η δημιουργία ποιοτικού περιεχομένου είναι μια συνεχής διαδικασία και ένας είναι ο στόχος: να αποκτήσετε επισκέπτες που σας εμπιστεύονται και που θα σας ξανα-επισκεφθούν αλλά και θα σας προτείνουν σε φίλους τους.

  2. Κοινωνική δικτύωση: τα βασικά

    Στη Mentory, πιστεύουμε ότι οι λεπτομέρειες κάνουν τη διαφορά. Για τις επιχειρήσεις σας που δραστηριοποιούνται στο χώρο του τουρισμού, η κάθε λεπτομέρεια στον τρόπο παροχής των υπηρεσιών, παίζει σημαντικό ρόλο, προκειμένου να είναι οι πελάτες σας ευχαριστημένοι. Και όταν οι πελάτες σας είναι ικανοποιημένοι από τις υπηρεσίες σας, αυτό είναι εμφανές. Από κοντά, μπορείτε να το αντιληφθείτε από το χαμόγελο τους στη ρεσεψιόν, την διάθεση για κουβέντα ή ακόμα και από το αν σας ζητήσουν πληροφορίες για τα αξιοθέατα. Η σχέση που δημιουργείτε με τους πελάτες σας στην πρόσωπο με πρόσωπο επικοινωνία, διαρκεί για πολύ καιρό μετά την αναχώρηση τους από το ξενοδοχείο ή το εστιατόριο σας. Στον ψηφιακό κόσμο, η σχέση σας με τους πελάτες σας παίρνει τη μορφή likes, σχολίων ή κοινοποιήσεων.

    digital marketing στον τουρισμό

    Το Facebook παραμένει το πιο σημαντικό κοινωνικό δίκτυο που μπορείτε να αξιοποιήσετε. Είναι ευρύτατα διαδεδομένο και ακριβώς γι’ αυτό το λόγο, είναι ένας εύκολος τρόπος να επικοινωνήσετε με τους πελάτες σας. Εκτός από τη δυνατότητα επικοινωνίας όμως που σας προσφέρει, το Facebook είναι μια σημαντική πλατφόρμα στην οποία μπορείτε να προβάλλετε το περιεχόμενο σας, τις φωτογραφίες σας και τις διαφημίσεις σας. Πηγαίνετε ένα βήμα παραπέρα και δείξτε στους πελάτες σας ότι ξέρετε ότι το Facebook μπορεί την ίδια στιγμή να είναι και ενδιαφέρον. Δημιουργήστε βίντεο 360ο και προβάλλετε τα δωμάτια του ξενοδοχείου σας, δημοσιεύστε ένα live video από μια εκδήλωση που οργανώσατε ή απλώς δημοσιεύστε ένα διασκεδαστικό βίντεο που θα αξίζει να διαμοιραστεί και να γίνει viral. Θα εκπλαγείτε με το πόσο ισχυρή επίδραση έχει το βίντεο στα κοινωνικά δίκτυα.

    Το Instagram, που πλέον βρίσκεται υπό τη σκέπη του Facebook, είναι επίσης ιδιαίτερα διαδεδομένο. Ακόμα και αν θέλουμε να πιστεύουμε το αντίθετο, οι ενήλικες -και όχι μόνο τα παιδιά- αγαπούν τα βιβλία με εικόνες. Μια ελκυστική εικόνα ή ένα διασκεδαστικό βίντεο είναι αρκετά για να τραβήξουν την προσοχή, ενώ μέσα από τη λεζάντα τους, μπορείτε να καθοδηγήσετε τον χρήστη στο πώς θα μάθει περισσότερα για σας.

  3. Επικοινωνία σε πραγματικό χρόνο

    Αφού ο υποψήφιος πελάτης σας ανακαλύψει ότι η επιχείρηση σας έχει αξιολογηθεί με θετικές κριτικές στο Facebook, TripAdvisor ή Foursquare, βλέπει τις φωτογραφίες που έχετε αναρτήσει στο Instagram και συνεκτιμά ότι το ξενοδοχείο σας είναι το ιδανικό μέρος για τις διακοπές του. Τότε επικοινωνεί μαζί σας με συγκεκριμένα ερωτήματα, είτε ιδιωτικά μέσω e-mail και τηλεφώνου είτε δημόσια, με σχόλια στα κοινωνικά δίκτυα.

    Ο ρόλος σας σε αυτή την επικοινωνία είναι να είστε διαθέσιμοι, ενεργοί και προσιτοί, σε πραγματικό χρόνο. Μιλήστε με τους πελάτες σας, ζητήστε την άποψη τους και ακούστε τα σχόλια τους γιατί είναι αυτά που δίνουν ζωή στην επιχείρηση σας!

  4. Κινητά… παντού!

    Η χρήση του διαδικτύου μέσω κινητών συσκευών είναι όλο και πιο συχνή σε σχέση με αυτήν μέσω ηλεκτρονικών υπολογιστών. Γιατί; Για τον απλό λόγο ότι οι πολυάσχολη και δυναμική καθημερινότητα μας, μας κάνει να χρησιμοποιούμε συνεχώς τις κινητές συσκευές. Υπολογίζεται ότι ο μέσος άνθρωπος κοιτάζει το κινητό του τηλέφωνο 150 φορές την ημέρα. Ελέγχει τα κοινωνικά του δίκτυα, την ηλεκτρονική του αλληλογραφία, ακόμα και… την ώρα. Μια ειδοποίηση από το Facebook; Την κοιτάτε αμέσως, μέσα από τα smartphones μας, φυσικά. Αναζητάτε το καλύτερο ξενοδοχείο στην πόλη; Το πρώτο μέρος που θα ψάξετε είναι πού αλλού; Στο διαδίκτυο. Θα κάνετε κλικ στο TripAdvisor, αμέσως μόλις το σκεφθείτε, με τη βοήθεια του κινητού σας τηλεφώνου. Το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου που περνάμε στα κοινωνικά δίκτυα, είναι στις κινητές μας συσκευές.

    digital marketing στον τουρισμό 2

    Γι’ αυτούς ακριβώς τους λόγους, πρέπει να προσαρμόσετε το περιεχόμενο σας και τις ιστοσελίδες σας έτσι ώστε να εμφανίζονται κατάλληλα σε κινητές συσκευές.

  5. Διαφήμιση εκεί που βρίσκονται οι πελάτες σας

    Επειδή λοιπόν οι χρήστες του διαδικτύου πρώτα ενημερώνονται και διερευνούν τις επιλογές τους πριν αποφασίσουν, είναι σημαντικό να ξεχωρίσετε από τον ανταγωνισμό σας. Οι υπηρεσίες σας είναι αξιοσημείωτες και έχετε εγκάρδια επικοινωνία με τους πελάτες σας. Αν ακολουθήσετε τα παραπάνω tips, θα έχετε ήδη κάνει την προσπάθεια να έχετε ενδιαφέρον περιεχόμενο. Το επόμενο βήμα είναι η αναπόφευκτη αναγκαιότητα να προωθήσετε τα ποιοτικά σας χαρακτηριστικά για να προσεγγίσετε περισσότερους υποψήφιους πελάτες. Για να τραβήξετε όμως την προσοχή στην επιχείρηση σας, χρειάζεται να είστε εκεί όπου βρίσκονται οι μελλοντικοί σας πελάτες… και αυτό το μέρος δεν είναι άλλο από τον ψηφιακό κόσμο.

    Η διαφήμιση στα κοινωνικά δίκτυα όπως το Facebook και το Instagram γίνεται με έναν αρκετά διακριτικό τρόπο, με τη μορφή χορηγούμενων αναρτήσεων που με την πρώτη ματιά είναι όμοιες με τις άλλες αναρτήσεις. Αυτό το είδος διαφήμισης είναι αποτελεσματικό και αποδοτικό σε σχέση με το κόστος του. Όμως και η διαφήμιση στις μηχανές αναζήτησης της Google δεν είναι διόλου ευκαταφρόνητη. Άλλωστε, το 90% των χρηστών κάνουν κλικ στα 3 πρώτα αποτελέσματα μιας αναζήτησης στη Google. Η καλή θέση σας στα αποτελέσματα είναι επίσης σχετική με την ποιότητα του περιεχομένου σας. Ένα καλό blog κάνει θαύματα για το SEO σας!

    Από απλοί πελάτες, πιστοί υποστηρικτές

    Ό,τι και να επιλέξετε για τη στρατηγική σας digital marketing στον τουρισμό, στη Mentory πάντα φροντίζουμε να είστε συνεπείς με την ταυτότητα της επιχείρησης σας, δημιουργικοί με το περιεχόμενο σας και προσιτοί για τους πελάτες σας. Η επιμονή στην λεπτομέρεια θα είναι το κρυφό σας χαρτί για να καταφέρετε να αντικαταστήσετε την ποσότητα με την ποιότητα. Γιατί αυτά μπορούν να εγγυηθούν ότι οι πελάτες σας θα έχουν μια ευχάριστη εμπειρία μαζί σας, στον ψηφιακό κόσμο. Μαζί με τις υπηρεσίες που θα τους προσφέρετε, θα έχετε καταφέρει το μαγικό συνδυασμό να αποκτήσετε κάτι παραπάνω από νέους πελάτες: θα έχετε πιστούς υποστηρικτές.

    Αν η επιχείρηση σας ανήκει στον χώρο του τουρισμού, επικοινωνήστε μαζί μας για να σας βοηθήσουμε να επιλέξετε την digital marketing στρατηγική που ταιριάζει στις ανάγκες της επιχείρησης σας.

Βαλεντίνα Τρικουνάκη
Βαλεντίνα Τρικουνάκη
Digital Μarketing & Communication Professional