Social media και τουρισμός: Οι διακοπές ξεκινούν από το διαδίκτυο

Το μέλλον του τουρισμού βρίσκεται πλέον στο διαδίκτυο, καθιστώντας μονόδρομο την εξοικείωση σας με τις δυνατότητες που προσφέρουν τα social media.

social media και τουρισμός
Αν η επιχείρηση σας δραστηριοποιείται στο χώρο του τουρισμού, είτε είναι ξενοδοχείο, εστιατόριο ή τουριστικό γραφείο, αξιοποιήστε τις ευκαιρίες προβολής που προσφέρουν τα social media και κάντε τα απαραίτητα βήματα για την ανάπτυξη σας.

Η διεθνής έρευνα Mobile Travel Tracker της Hotels.com, που πραγματοποιήθηκε σε 9.200 ταξιδιώτες από 31 χώρες και δημοσιεύτηκε το Μάιο 2016, μας δίνει μερικά πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία για τη διείσδυση του διαδικτύου και την ταξιδιωτική μας συμπεριφορά. Το 60% των εφαρμογών που χρησιμοποιούμε στις κινητές μας συσκευές όταν ταξιδεύουμε, είναι social media, ενώ το 47% των ερωτηθέντων της έρευνας θεωρούν την κινητή τους συσκευή ως τη βασική πηγή πληροφόρησης κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού και βασικό εργαλείο αναζήτησης ξενοδοχείων, εστιατορίων και δραστηριοτήτων.

Τα social media αποτελούν ένα από τα βασικά πεδία δράσης για την προβολή, προώθηση και πώληση υπηρεσιών σε άλλες χώρες, όπως η Ιταλία, η Ισπανία, η Πορτογαλία και η Τουρκία, που είναι ανταγωνιστικοί προορισμοί για την Ελλάδα, η οποία ωστόσο κατατάσσεται στις τελευταίες θέσεις της Ε.Ε σε ότι αφορά την αξιοποίηση των νέων αυτών δυνατοτήτων.

Παρά την υψηλή διείσδυση του διαδικτύου, των κινητών συσκευών και των social media παγκοσμίως, στην Ελλάδα μόνο το 10% των διεθνών τουριστικών αφίξεων προέρχεται μέσω του διαδικτύου, λόγω της χαμηλής διαδικτυακής παρουσίας των ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων. Για την ακρίβεια, μόλις το 8% των ελληνικών μικρομεσαίων τουριστικών επιχειρήσεων έχει κάποια ουσιαστική παρουσία στο διαδίκτυο, ενώ οι μισές από αυτές δεν εμφανίζονται στο internet με οποιονδήποτε τρόπο (Πηγή: Google).

Η χρήση των social media για την επιχείρηση σας έχει πολλαπλά οφέλη:

Παρουσία χωρίς σύνορα

Κάθε τουριστική επιχείρηση μπορεί να έχει αισθητή παρουσία όχι μόνο στις τοπικές αγορές, αλλά παγκοσμίως, μέσα από τα εργαλεία στόχευσης κοινού που προσφέρουν δημοφιλή μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπως το Facebook.

Ανταγωνιστικότητα

Μια επικοινωνιακή στρατηγική, που εξασφαλίζει την κατάλληλη προβολή της επιχείρησης σας, ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, σε ένα περιβάλλον ελλιπούς αξιοποίησης των δυνατοτήτων των social media.

Αλληλεπίδραση

Τα social media επιτρέπουν και ενθαρρύνουν την αμφίδρομη επικοινωνία μεταξύ μιας επιχείρησης και των πελατών ή των υποψήφιων πελατών της, μέσα από τις πολλαπλές δυνατότητες που προσφέρουν. Το σύγχρονο customer support μεταφέρεται online, όπου οι χρήστες μοιράζονται τις εμπειρίες τους, κάνουν κριτικές και στέλνουν ερωτήματα με προσωπικά μηνύματα στα social media.

Μερικά από τα social media που αξίζει να αξιοποιήσετε αν δραστηριοποιείστε στο χώρο του τουρισμού:

Facebook

Το Facebook είναι το μέσο κοινωνικής δικτύωσης που ασκεί τη μεγαλύτερη επιρροή στη χώρα μας, καθώς έχει την υψηλότερη διείσδυση, που ξεπερνά το 96%. Εδώ, κάθε επιχείρηση στον τομέα του τουρισμού μπορεί να μοιραστεί περιεχόμενο της επιλογής της, νέα, προσφορές και εκδηλώσεις, ενώ μπορεί να επιβραβεύσει τους φίλους της με διενέργεια διαγωνισμών.

Το κυριότερο όμως είναι πως κάθε επιχείρηση μπορεί να διαφημιστεί, έχοντας στη διάθεση της εργαλεία στόχευσης κοινού που θα τη βοηθήσουν να αναζητήσει εύκολα και με χαμηλό κόστος τους υποψήφιους πελάτες της. Η έρευνα της Kentic Social (2015) έδειξε πως η διαφήμιση στις επιχειρήσεις τουρισμού είναι πιο αποδοτική και πιο οικονομική από άλλους κλάδους (με CTR 2,63% έναντι 1,27% για τις επιχειρήσεις λιανικής πώλησης), ακριβώς γιατί φαίνεται πως ενδιαφέρει περισσότερο τους χρήστες.

Tripadvisor

Ο μεγαλύτερος ταξιδιωτικός ιστότοπος στον κόσμο, είναι ένα κοινωνικό δίκτυο όπου κάθε χρήστης έχει τη δυνατότητα να γράψει τη δική του κριτική για την επιχείρηση που τον ενδιαφέρει και κυρίως να ενημερωθεί για τις κριτικές των άλλων χρηστών και να επιλέξει τον επόμενο προορισμό του. Το 80% των χρηστών δηλώνουν ότι είναι πιθανό να αλλάξουν γνώμη για το αν θα επισκεφθούν ένα ξενοδοχείο ή ένα εστιατόριο, διαβάζοντας έστω και μία αρνητική κριτική (Πηγή: Cone Communications). Οι 7 από τους 10 χρήστες του Tripadvisor, μοιράζονται τις πληροφορίες που αντλούν από τις κριτικές των άλλων χρηστών με την οικογένεια, τους φίλους και τους συναδέλφους τους. Το μυστικό της επιτυχίας είναι η επιχείρηση να αντιδρά άμεσα και στην αρνητική κριτική, απαντώντας στους χρήστες και λαμβάνοντας υπόψη της κάθε σχόλιο.

Instagram

Οι χρήστες του ξεπερνούν τα 400 εκατ. σε όλο τον κόσμο και στην Ελλάδα αγγίζουν τις 550 χιλιάδες. Πρόκειται για το πλέον δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο στις νεανικές ηλικίες -και όχι μόνο- και από το 2010 έχει μπει για τα καλά στις ζωές μας. Με τη δυνατότητα που δίνει στους χρήστες του διαδικτύου να αναρτούν ποικιλία οπτικού υλικού αποτελεί ένα από τα απαραίτητα digital marketing εργαλεία για μια τουριστική επιχείρηση. Δείτε περισσότερα για το Instagram εδώ.

Αν η επιχείρηση σας ανήκει στον χώρο του τουρισμού, επικοινωνήστε μαζί μας για να σας βοηθήσουμε να επιλέξετε την digital marketing στρατηγική που ταιριάζει στις ανάγκες της επιχείρησης σας.

 

Βαλεντίνα Τρικουνάκη
Βαλεντίνα Τρικουνάκη
Digital Μarketing & Communication Professional