Νέα εποχή για το Instagram

Το Instagram γίνεται πιο φιλικό για τις επιχειρήσεις.
Της Βαλεντίνας Τρικουνάκη

instagram business accounts
Οι χρήστες του δημοφιλούς κοινωνικού δικτύου Instagram ξεπερνούν τα 400 εκατομμύρια σε όλο τον κόσμο και στην Ελλάδα αγγίζουν τις 550 χιλιάδες. Πρόκειται για το πλέον δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο στις νεανικές ηλικίες (και όχι μόνο) που ανήκει στον όμιλο Facebook και από το 2010 έχει μπει για τα καλά στις ζωές μας. Σε μια πλατφόρμα με μηνιαίο ρυθμό ανάπτυξης χρηστών πάνω 16%, όλοι σπεύδουν να δώσουν το παρόν, σε μια προσπάθεια προβολής των επιχειρήσεων τους.

Ο νέος αλγόριθμος του Instagram

Καθώς όμως αυξάνονται οι φίλοι μας στο Instagram, μειώνεται η δυνατότητα προβολής των αναρτήσεων τους. Η εταιρεία υποστηρίζει πως με την μέχρι πρότινος χρονολογική εμφάνιση περιεχομένου, δεν βλέπουμε περίπου το 70% των δημοσιεύσεων που αναρτούν οι επαφές μας, και έτσι προχωρά σε μια δραστική αλλαγή.

Θέτει σε εφαρμογή νέο αλγόριθμο που αντικαθιστά το μοντέλο χρονολογικής εμφάνισης περιεχομένου που είχαμε συνηθίσει έως τώρα, και είναι ένα «έξυπνο» σύστημα που δίνει προτεραιότητα σε εκείνες τις δημοσιεύσεις που κρίνει ότι ενδιαφέρουν περισσότερο τον κάθε χρήστη ξεχωριστά. Ο νέος αλγόριθμος εξασφαλίζει ότι το περιεχόμενο που βλέπουμε καθώς χρησιμοποιούμε την εφαρμογή είναι πιο κοντά στα ενδιαφέροντα μας, την επικαιρότητα αλλά και τους χρήστες που προτιμάμε.

instagram business2

Νέα προφίλ για επιχειρήσεις στο Instagram

Παράλληλα, η εταιρεία προετοιμάζει το έδαφος για μια ακόμα αλλαγή- ορόσημο. Εγκαινιάζει τα νέα προφίλ για επιχειρήσεις. Τα προφίλ θα δώσουν (επιτέλους) πρόσβαση σε στατιστικά στοιχεία για τους ακόλουθους μας και τις αλληλεπιδράσεις τους με το περιεχόμενο μας αλλά και τη δυνατότητα για διαφήμιση απευθείας από την εφαρμογή του Instagram (που μέχρι στιγμής ήταν δυνατή μόνο μέσω Facebook). Το Instagram υπόσχεται ότι μέσω της εφαρμογής θα μπορούμε εύκολα και γρήγορα να προωθήσουμε τις αναρτήσεις μας και να ενθαρρύνουμε στοχευμένα ακροατήρια να αλληλεπιδράσουν με την επιχείρηση μας.

Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση της εταιρείας, θα δίνεται η δυνατότητα στους πελάτες να επικοινωνούν απευθείας με τις επιχειρήσεις μέσω του Instagram, τηλεφωνικά, με μήνυμα ή e-mail, ενώ θα υπάρχουν οδηγίες πλοήγησης στη φυσική διεύθυνση της επιχείρησης.

Τα νέα προφίλ έχουν ξεκινήσει τη δοκιμαστική λειτουργία τους σε επιλεγμένους χρήστες στις ΗΠΑ, την Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία (για την Ευρώπη… υπομονή), ενώ θα είναι διαθέσιμα για όλους τους χρήστες μέχρι το τέλος του χρόνου. Αν θέλετε να αξιοποιήσετε τα νέα εργαλεία, φροντίστε να έχετε συνδέσει το προφίλ στο Instagram με την σελίδα σας στο Facebook, η οποία και θα παραμείνει ο «πυλωρός» για την διαφήμιση στο Instagram, προσφέροντας περισσότερες δυνατότητες στόχευσης ακροατηρίων.

instagram business1

Τι σημαίνουν όλα αυτά για την επιχείρηση σας

Τα νέα εργαλεία είναι αδιαμφισβήτητα χρήσιμα σε όλους όσους χρησιμοποιούν το Instagram για την προβολή της επιχείρησης τους, όμως δεν μπορεί κανείς παρά να αναρωτηθεί: ο νέος αλγόριθμος θα εγγυάται τη θεασιμότητα του περιεχομένου των επιχειρήσεων ή θα την περιορίσει;

Η εμπειρία του Facebook μας έδειξε πως ενδιαφερόμαστε περισσότερο για το περιεχόμενο που μοιράζονται οι φίλοι μας, παρά γι’ αυτό που μοιράζονται οι επιχειρήσεις. Όμως, πρέπει να θυμόμαστε πως ο τρόπος που χρησιμοποιούμε το Instagram είναι λίγο διαφορετικός, καθώς περισσότεροι χρήστες ακολουθούν περισσότερα προφίλ επιχειρήσεων και αλληλεπιδρούν… περισσότερο μαζί τους. Ένας απλός συλλογισμός: ο νέος αλγόριθμος δεν θα περιορίσει υποχρεωτικά την απήχηση του περιεχόμενου των επιχειρήσεων, καθώς αν οι χρήστες θέλουν να αλληλεπιδρούν περισσότερο με αυτές, το περιεχόμενο τους θα συνεχίσει να προβάλλεται.

Στο πλαίσιο όλων αυτών αλλαγών, είναι έκδηλη περισσότερο από ποτέ η ανάγκη για επαγγελματική διαχείριση του λογαριασμού σας στο Instagram, προκειμένου να διασφαλίσετε ότι θα έχετε την καλύτερη δυνατή προβολή για την επιχείρηση σας. Σε ένα επικοινωνιακό περιβάλλον που αλλάζει συνεχώς, η ερασιτεχνική προσέγγιση στη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, δεν μπορεί να εγγυηθεί την επιτυχημένη προσαρμογή στις εξελίξεις.

Πηγές: Company’s announcementMonitorLater

Βαλεντίνα Τρικουνάκη
Βαλεντίνα Τρικουνάκη
Digital Μarketing & Communication Professional